Kommunikationssvårigheter

Tydligen går det inte att lämna kommentarer här på bloggen — folk får 404-meddelanden — vilket inte ska tolkas som budskap om deras sextiotalspeugoter– och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa problemet.

En blogg utan kommentarfunktion känns ju onekligen som ett ”Porträtt av autisten som ung man”.

2 svar to “Kommunikationssvårigheter”

  1. Eva Ström Says:

    Jag hade i 20-årsåldern en gång en idé om att skriva en diktsamling som skulle heta ”Kommunikationsforstyrrelser”. Det är alltså delvis danska för kommunikationsstörningar. Jag tyckte då att det var en så briljant idé att ha med en störning i själva ordet, störningen skulle alltså innebära att man bytta språk mitt i ett ord.
    Någonting med att skriva kommentarer till bloggar får mig att tänka på detta gamla minne.

  2. davidnessle Says:

    I tjugoettårsåldern skrev jag en diktsamling som hette På cykeltävling i Drammen som refuserades av säkert sex förlag. Själva störningsmomentet fanns istället inne i själva samlingen där Fröding- och Karlfeldt-pastischer skulle samsas med konkretistiska dikter som hade kunnat få Ilmar Laaban att staka sig … I retrospekt är jag nog beredd att ge de buttra förlagslektörerna rätt — det fungerade inte över hövan bra ihop …

Kommentera

