Bildrapport från Bokmässan …

I ett tidigare inlägg skrev jag om hur Björn Ranelid dök upp i Kapten Stofils monter på bokmässan och ville ha numret där jag har med honom i en serie — och här kommer nu bildbevisen:

bm06_nucka_ranelid.jpg

På bilden härovan flankeras vi förtjänstfullt av Lädernuckan. Och här är vårt Kosygin möter Kekkonen-ögonblick:

bm06_ranelid_nessle.jpg

Skjortan jag är iförd köpte jag i Mexiko — alla i redaktionen hade likadana på sig på söndagen, så att vi såg ut som Yngve Stoors kompband, vilket kändes kongenialt, på något sätt.

Fler olidligt rafflande bilder från mässan kan man se på Kapten Stofils hemsida.

10 svar to “Bildrapport från Bokmässan …”

  1. David L. Says:

    Fantastiskt. Kanske roligaste fotot sen Nixon skakar hand med Elvis.

  2. Elmo Says:

    Det måste vara ett montage?

  3. Dan Says:

    Varför är ni båda orangea?

  4. David Says:

    Dan: Vi är båda landsförvisade prinsar av Orange, som har svurit kungen av Spanien evig trohet.

  5. mellanporky Says:

    Det var ännu bättre i verkligheten, tro mig. Och jag kan intyga att det verkligen inträffade och att de var orangea (Ranelid är väl alltid det p.ga ett överskott av brun-utan-sol, men vad David har för ursäkt
    förtäljer inte historien).

  6. tim Says:

    I vilket nummer finns Ranelid-serien med om man vill kolla upp den i efterhand?

  7. David Says:

    Tim: Den är i nummer tjugo — i proggaravsnittet Klichépolisens återkomst.

  8. Bildrapport från bokmässan III « David Nessle Says:

    […] bildrapporter 2006 och […]

  9. Bildrapport från bokmässan IV « David Nessle Says:

    […] By David Vi fortsätter med en till synes outrotlig tradition från tidigare bokmässor (2006, 2007 och 2008 – har ju redan odödliggjorts här på bloggen) och förevisar hur […]

  10. Bildrapport från Bokmässan del 97 … | David Nessle Says:

    […] som om jag har lagt upp såna här rapporter under evärderlig tid … eller i alla fall sedan 2006 — 2007 … Den här gången rapporterar jag uteslutande från lördagens begivenheter […]

Kommentera

