Ryktet om min semester är betydligt överdrivet

Ja … jag har moltigit på bloggen ett par veckor, vilket givit upphov till spekulationer i läsekretsen — någon hoppades att jag var på en stärkande semester. Inget kunde tyvärr vara längre från sanningen — det är istället så att jag har jobbat som en liten koboltblå tätting, och eftersom jag av någon anledning alltid har större lust att svara på alla kommentarer än att göra vad jag ska kände jag mig tvungen att sluta blogga cold turkey (vintriga Turkiet?) tills läget hade stabiliserats en aning.

Finns det någon förening för Icke-anonyma Internetmissbrukare (II)? I så fall misstänker jag att jag är redo för att börja med de tolv stegen när som helst:

  1. Jag erkänner att jag är maktlös inför bloggandet — att mitt liv har blivit ohanterligt.
  2. Jag har kommit att tro att en arbetsdisciplin, större än mig själv, kan hjälpa mig att återfå mitt förstånd.
  3. Jag ska hädanefter upphöra med att svara på alla kommentarer i realtid, på det att distinktionen mellan att blogga och att chatta må upprätthållas.

… Och så vidare. Just nu har jag så mycket jobb hängande över mig att jag inte kan låta mig lockas av fala cyber-sirener. Så inom den närmaste framtiden kommer jag alltså — förhoppningsvis — avhålla mig från att kommentera allt som skrivs här på bloggen. Fast jag tror i alla fall att jag har återfått tillräckligt av min självdisciplin för att kunna posta nya inlägg. Och kanske komma med något litet kommentarsvar. Bara ett litet. Snälla. Det är ju trots allt lördag — kom igen — jag måste väl få fira lite … pust … flås …

Och sen vaknar jag i rännstenen igen …

3 svar to “Ryktet om min semester är betydligt överdrivet”

  1. Anna Norman Says:

    internet tar så mycket tid! man ”ska bara” kolla en liten sak hela tiden. Jag tror att jag ska bära upp modemet på vinden eller något!

  2. Bastion Styrbiskop Says:

    Tat lugnt David,
    du har en så intressant blogg så vi kan själva sköta kommentatorsfunktionerna.

    Vi fixar det. Vi är kompetenta.

    Du kan bli en – PG Gyllenhammar :)

  3. Charlotte Says:

    Ja suck jag för min del borde sluta med det där bloggeriet helt och hållet egentligen. What’s the use? Inte får man betalt inte. Och inte förändrar man världen.
    Men jag firar i alla fall Davids återkomst idag med att tillaga Pekka Langers favoriträtt enligt ett gammalt nummer av Kapten Stofil – en ugnslåda med potatis, musslor, ägg, spenat… Eller nä okej, jag hade tänkt laga detta idag i vilket fall som helst. Men ändå.

Kommentera

