Forskningen har sagt sitt …

Och slutsatsen är glasklar — fast kanske ändå inte riktigt. För som ni ser var det bara sju procent som hindrade mig från att bli Stålmannens kusin Stålflickan — som jag för övrigt trodde var död sedan ett antal år tillbaka (på åttiotalet fick hon en ny uniform med aerobicspannband, V-ringad tröja och shorts med bollfrans, och strax därpå försvann hon spårlöst ur stålmannenuniversat — möjligen gick hon samma dystra öde till mötes som Stålapan Beppo och Stålamöban Proty 2, som verkar ha utplånats ur Stålmannenhistorien likt någon av Stalins hantlangare som plötsligt råkar i onåd och retuscheras bort från alla gruppbilder på Kremls balkong).

Your results:
You are Superman

Superman
70%
Supergirl
63%
Spider-Man
60%
Robin
57%
Iron Man
55%
Wonder Woman
53%
The Flash
50%
Catwoman
45%
Batman
45%
Green Lantern
40%
Hulk
40%
You are mild-mannered, good,
strong and you love to help others.


Click here to take the ”Which Superhero are you?” quiz…

Jag utgår naturligtvis från att jag är Curt Swans lönnfeta Starke Adolf-Stålman (helst tuschad av George Klein så att han får små grisögon):

sup191f.jpg

Eller möjligen Kurt Schaffenbergers mera eleganta, gängliga och vagt judiska Stålman:

schaffenbergerlois.jpg

Fast bilden invid testresultatet antyder snarare att jag är Neal Adams sjuttiottalsstålman — samtida med den mörka epok då Jimmy Olsen hade kotlettpolisonger.

Nåja, huvudsaken är att jag inte är den sentida stureplansstekarstålmannen med halvlångt, flottigt hår …

(Jag hittade testet på Blue Maple Trees blog — eftersom hon hade varit älskvärd nog att länka till mig och SF-författartestet. Och det hade jag i min tur hittat hos A R Yngve. Mycket korspollinering och lite hockey, med andra ord …)

13 svar to “Forskningen har sagt sitt …”

  1. kris Says:

    Jorå, Stålflickan är död.
    Men en skepnadsskiftande alien (som hette ”Matrix” långt innan det fanns filmer som hette det) har helt fräckt snott den döda Stålflickans identitet och ersätter numera Stålmannens kusin med dennes godkännande:
    http://www.supermanhomepage.com/comics/who/who-intro.php?topic=supergirl

    Skönt att veta att det inte bara var på 60-talet som Stålmannen var konstig.
    Men är det då alltså denne transexuelle bedragare som du liknar?

  2. jacob Says:

    blev 100% spiderman – men 95% catwoman! vad gör man av en sån sak?

  3. Charlotte Says:

    Jag är Spiderman! Jag är jättehäftig!

  4. jacob Says:

    Precis! Mantel är bara besvär. Krypton — who needs ya?

    Och vad är det där med kallingarna utanpå egentligen?

  5. Johan W Says:

    Jag har gjort det där testet flera gånger och blir alltid… Hulk!

  6. Tobias Says:

    http://www.thesuperheroquiz.com/villain/
    för att se vilken superskurk du blir.. att veta att man är 79% dr doom är något att alltid bära med sig i hjärtat.

  7. jacob Says:

    Man får lust att skriva ett eget:

    Gillar du att slåss mot väderkvarnar?
    Lärde du dig allt av en gammal man i fängelset?
    Gör ditt kosttillskott dig till en farlig man på Londons gator?
    Lägger du mycket tid på biodling och tobaksaska?
    Skulle ditt liv bli bättre om du fick köpa ett mekaniskt djur?
    Har du nånsin känt dig insektslik till frukost?

  8. David L. Says:

    Blanda Stålmannen & Gåtan, och här har ni mig – en godhjärtad sprätt.
    (41% Venom känns *nästan* representativt för min skivsamling, men aningens överdrivet…)

  9. A.R.Yngve Says:

    Tog testet, och…

    ”You Are Spider-Man
    You are intelligent, witty,
    a bit geeky and have great
    power and responsibility.”

    Nu minns jag! David, du och jag fajtades en gång på sena sjuttiotalet… fast det visade sig att Lex Luthor och Doc Ock hade lurat oss att slåss och kidnappat våra flickvänner… vi blev kompisar till slut och räddade världen från att ödeläggas av en kapad satellit.
    :-)

  10. Jonas H. Says:

    Apocalypse!

  11. popoffsky Says:

    min flickvän blev 100% catwoman. jag vet inte om det är bra eller dåligt.

  12. puppemannen Says:

    David! Har du klippt dej ännu?=)
    m.v.h Puppe

  13. schibbye Says:

    Det hör visserligen inte hemma just här, men något tycks vara problem med din bloggs säkerhetscertifikat, whatever that means …
    Jag får varje gång jag går in på sidan ett felmeddelande om detta, men datorimbecill som jag är så klickar jag bara bort det. Smått irriterande är det dock.

Kommentera

