Radioaktivitet

I kväll blir jag intervjuad i kvällspasset någon gång mellan 18 00 och 21 30 — fast intervjun är redan gjord. Radiomannen lyckades göra en Weiron i ottan när han ringde mig klockan två, vilket väl säger en del om min dygnsrytm för tillfället. Dessutom kallade han mig för ”en av Sveriges mest välkända serietecknare”, vilket förvånade och gladde mig — även om det (som min vän och kollega Wanloo har påpekat) är lite grann som att säga ”han är en av Borlänges ledande cirkusdvärgar”. Återstår att se vad som blir kvar av intervjun när de har gått fram genom mina frodiga bisatssnår med macheten, men den sänds i alla fall i kväll. Meddelas endast på detta sätt.

14 svar to “Radioaktivitet”

  1. Robert K Huselius Says:

    När nu ämnet så behändigt kom på tapeten, passar jag på att tipsa om Kvinnofängelset Fanklubbs (KFFK) medverkan i P4 Radjo Sörmland häromdagen. Finns på http://sr.se/cgi-bin/sormland/program/index.asp?date=2007-03-05&ProgramID=52 någonstans i 11:00-11:30-sjoket.

    Hm, och så har vi ju min URL ovan förstås. :-)

  2. schibbye Says:

    Inget om dig i p3s tablå. Är jag för mainstream som ens tänker tanken att det kunde vara i p3, eller?

  3. Sompan Says:

    Kvällspasset går i p4.

  4. feedback66 Says:

    Fan, missade det. Men kvällspasset går väl visst i p3, eller?

  5. Nina Says:

    Och där fick jag för att jag inte loggade in förrän nu…suck…
    Så befriande att det inte är bara min dygnsrytm, som är totalt upp och ner. :D

  6. louise Says:

    Häftig, jag hörde programmet igår och så trillar jag in på din sida idag. Visste inte att den fanns! Du sa väldigt bra saker om dålig bra smak och bra dålig smak.
    För er som missade det är det inte för sent, sr har ju 30-dagars arkiv, och kvällspasset går i p3!

  7. Lille prinsen Says:

    Latmasklänk hitåt tack! Jag vill genast höra vad Nessle sa för bra saker om de dåliga bra sakerna och vad han sa om de mindre bra dåliga bra. Flämt.

  8. Daniel Says:

    Här någonstans borde det vara, lille prins:

    http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/sandningsarkiv.asp?programID=2786

  9. schibbye Says:

    ”Jo det skulle allt smaka det! I ett nunnekloster! Se inte så rädd ut, jag ska inte eta opp er!”

  10. schibbye Says:

    Lysande analys av goddåligbrafel-smak måste jag förresten säga. Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

  11. David L. Says:

    Mer exakt var i programmet talar Salas Svada??

  12. Ahrvid Says:

    Om någon är intresserad finns det som sagt i SR:s 30-dagarsarkiv. Man går till http://www.sr.se och letar fram P3 och ”Kvällspasset”. Sedan är jag inte säker på om det ligger i block 2 eller 3 av programmet. Hela programmet anges vara 192 minuter och i fyra delar, men man kan inte välja del. I uppspelaren funkar det tydligen så att man när man klickar startar del 1, och sedan fortsätter del 2 automatiskt när del 1 slutat, osv. David dyker upp i en av mittendelarna, den del som är 57:02 lång – blanda inte ihop det med den del som är 54:02 – och telefonintervjun börjar ca 13 minuter in. (För att gå till den delen ”snabbspolar” man – flyttar tidsmarkören – till slutet på en del, varpå nästa del startar automatiskt. Detta får man göra en eller två ggr.) Jag har förresten sparat en ljudfil på Davids intervju (som var 5-6 minuter lång).

    –Ahrvid

    Ps. Jag var f ö ”med” i P5 Stockholm 26 feb, dvs min bok Mord på månen recenserades. Finns nog också i arkivet ett tag till (programmet som var några minuter över 11 på förmiddagen).

  13. lilla aset Says:

    Kliv ur radioskuggan, vi är några stycken som saknar dig David!

  14. David L. Says:

    Tack till Ahrvid!
    Bröt ihop åt
    ”Jävlar, det här Mozart… nu gäller det att hålla sig vaken”!

Kommentera

