Hemma hos Comic Book Guy …

hyllan.jpg

… föreställer jag mig att heminredningen ser ut lite så här — fast jag är rädd att den här bilden visar ett litet utsnitt av mitt hem. Och ett litet utsnitt av min samling av trivselförhöjande, infantil PVC. Jag arrangerade den här uställningen tidigare idag när jag hittade diverse bortglömda gömmor med kostbart crap.  Samlingen har krävt år av umbäranden — jag har blivit tvungen att äta Burger Kings barnmeny åtskilliga gånger, köpt absurt söta frukostflingor i onaturliga färger, samt åkt till alla jordens hörn för att brandskatta dem på obskyrt superhjältekitsch.

Darth Vader som hotfullt viftar med en hallondoftande wunderbaum vill jag minnas är en Burger King-leksak. Stålmannenringen och kartongen med äkta kryptonit har jag fått i julklapp av mina syskon.

En raritet är onekligen den kinesiska Incrediblesklubban (den har jag i o f s inte hämtat hem själv) — för att inte tala om den något vanskapta pygmeversionen av Robin som står halvt dold bakom den vattenssprutande spindelmansbabyn. Helt skymd bakom Spidey står en ännu mer vanställd Kapten Marvel. Jag köpte dem båda — samt den sällsamt cendréfärgade Stålmannen till höger på bilden — i en affär i Yog Jakarta som sålde tårtdekorationer. Indonesiska barn tycks kunna önska sig ett slags bröllopstårtor med något formlösa superhjältar på när de fyller år. The lucky devils.

 Resten av lägenheten är förstås ett under av god smak. Förutom min uppblåsbara indonesiska spindelmansdocka. Och ganeshasamlingen. Och onga-bonga-statyetterna. Och prydnadsfontänerna. Och den handvävda afghanska mattan som är mönstrad med kalashnikovs och sovjetiska stridshelikoptrar (I kid you not!) .

(Hoppsan — när jag lade in den stora bilden ovan uppstod skön, salongsberusad sidlayout i Internet Explorer, märkte jag just. Samma sak hände för ett drygt år sedan när jag lade in en stor målning av Breughel. Jag fattar inte varför världens riktast mjukvaruföretag inte kan skriva några rader kod för att råda bot på problemet:

00001 If >> extremt skitful layout

00020 Then >> run command / gör nåt åt det)

5 svar to “Hemma hos Comic Book Guy …”

  1. schibbye Says:

    Själv använder jag ett gengasdrivet tröskverk till dator som måste vevas igång och följaktligen är alldeles för klen för att orka med firefox, så jag ser alltid din blogg med aningen förvriden layout. Tyvärr får man säga, för det tycks ändå ligga en viss tanke bakom. ;)

  2. Henrik Says:

    Man blir inte rik pa att fixa buggar. Stalarna drar man hem pa att salja uppdateringar (som bara fixar ett fatal buggar)

  3. Anna Norman Says:

    Under mig så bodde det en kille som samlade på bensinstationsprylar. inte små saker utan stora ljusskyltar. I fönstret hade han en jättestor SHELL-reklam som alltid var tänd. Och huset är ju byggt 1910, det är nationalromantik, byggnadsstilen alltså. Fast det var ändå mysigt på något sätt med den där Shell-skylten. Men när han flyttade såg man alla de andra grejerna. Jag minns att jag hängde ut genom mitt fönster och tittade ner på dem, de var på en släpvagn.

  4. Wonder Woman II Says:

    Ah! Smells like home spirit. All the heads of my old friends on a shelf. Great stuff!

  5. civing Says:

    Ah, ett hemma-hos-reportage hos redaktör’n. Här är dylika prydnadsföremål tämligen sällsynta; det närmaste är väl ett par påskkycklingar som tittar ut ur sina ägg.

    A propos utseendet är det fotnoten ”Valid XHTML” (dvs välstrukturerad programkod) som spökar. ”Internet Explorer” är nämligen en ytterst stofil vävläsare. Finsmakande tolereras ej; den måste matas med vad man inom branschen kallar ”taggsoppa” från förra seklet, annars börjar den hallucinera å det grövsta.

Kommentera

