Silly Seasons största scoop

ikeasoffa.jpg

Nattredaktören på Dagens Nyheter kramade telefonluren så att knogarna vitnade. ”Va? är det sant? Färgglada textilier? Och en svart- och vitrandig soffa? Det här innebär ju för fan vi måste göra om hela ettan. VA? Har ni redan fryst den? Det spelar ingen roll! STOPPA PRESSARNA!!”

(Visserligen var det nätupplagan som utförde den publicistiska bragden ovan — jag vet inte ens om scoopet uppmärksammades i papperupplagan. Men jag föreställer mig gärna att nyheten står med världskrig-har-utbrutit-bokstäver över hela förstasidan.)

5 svar to “Silly Seasons största scoop”

  1. Martin R Says:

    Då vet vi vilka som får årets Guldspade – Föreningen Grävande Journalisters utmärkelse.

  2. Robert K Huselius Says:

    Och vilka som får knäckta ryggar på måndag: jag och mina kollegor. Hoppas denna blåggs läsare är kultiverade nog att nyttja ”ingen reklam tack”-lappar (och då utan det förkastliga, men ganska vanliga tillägget ”men gärna IKEA-katalogen”).

  3. jacob Says:

    yep. Då var det rötmånad. Om nån nu tvivlade.

  4. Mia Says:

    Hahahaha!

  5. Big Bird Says:

    IKEA-katalogen fick ettan på kulturdelen om jag inte missminner mig. Vilket den i ochg för sig fått de senaste femton eller så åren. Så på tal om rötmånadsnyhet… ;p

Kommentera

