Facebook är ett opium för folket …

… inte undra på att oroliga arbetsgivare gör sitt bästa för att blockera sajten. Själv har jag just tillbringat fem timmar med att göra ”The Never-Ending Movie Quiz”. Det började med att jag såg att min syster hade lyckats få fyratusen poäng och förundrades över att någon kunde lägga sin tid på något så meningslöst. Sedan satte jag själv igång och förstod precis hur det hade gått till. Frågetävlingen tar verkligen aldrig slut. ”Come on and play with us — for ever — and ever — and ever …” Vilken film? The Shining. Det enda som händer är att det känns som om frågorna blir sämre — och sämre — och sämre. Ibland är svaren direkt felaktiga. ”I’m sorry. The card says ‘the mopes’.” Vilken TV-serie? Seinfeld. Till sist var jag lätt illamående och började få ont i huvudet. ”Stop Dave. My mind is going. My mind is going.” 2001, ett rymdäventyr. Stanley Kubrick. Argh! Med våld försökte jag slita mig från The never-eeending Quuuiz. Limahl. Sjutusentrehundra poäng hade jag lyckats släpa ihop. Men det är fortfarande hundratrettiotusen pers med ännu större fritidsproblem som ligger före mig. One of us! One of us! We accept him! Freaks, Tod Browning. Fortfarande halvt hypnotiserad lyckades jag på något bryta förtrollningen och ta mig till bloggen. Tack gode Gud. Äntligen en vettig meningslös fritidssysselsättning.

5 svar to “Facebook är ett opium för folket …”

  1. Martin R Says:

    Du skriver bara det där för att vi skall addera dig. (-;

  2. jacob Says:

    din syster hade sjukt fett med poäng, ja… ojoj… och nu måste man tydligen ta upp kampen…

  3. JET Says:

    Jag har aldrig hajat grejen med opium. Uppåttjack däremot…

  4. David Says:

    Martin R: Ja — det funkade ju, som du märker …

    Alla som är med i Facebook — friend or foe — kan för övrigt göra mina frågesporter. Jag hoppas att de här länkarna ska fungera.

    Min frågesport om Raggargänget:

    http://apps.facebook.com/flixster/quiz?q=240125&view=full

    Min frågesport om gamla svenska filmdeckare:

    http://apps.facebook.com/flixster/quiz?q=239083&view=full

    Dessutom finns en om Eva Dahlbeck och en om Tutta Rolf — men den om Tutta var den första jag gjorde, och därför närmast olidligt svår. Jag kan knappt själv svara rätt på frågorna …

  5. X-ray Says:

    gå med i gruppen Hut Går Hem

Kommentera

