Bildreportage från bokmässan II

talar-for-varan.jpg

Nu har jag varit på bokmässan och pratat för varorna i fyra svåra dagar …

signerar.jpg

Här gör jag en teckning i John Holmes & Sherlock Watson åt Sandra Petojevic samtidigt som Camilla Forsman faller i trance.

stofillasaren.jpg

Och här signerar Martin en Partyt är ett faktum åt den ultimata Stofilläsaren.

fel-kamera.jpg

En ung man ville bli fotograferad med mig och Jocke — men jag hade redan hunnit bli tillräckligt omtöcknad av bokmässans buljonglika atmosfär för att räcka fotografen min kamera istället för hans.

pappa-wasser.jpg

Pappa kom förbi och gav mig Doktor Dralles Birkenwasser-askfatet — vilket avhjälpte en svår brist i mina föremålssamlingar (dessutom fick jag gulaschbaronenaskfatet, som var nästan ännu mer anslående …). I bakgrunden har mamma tydligen just fått höra något förbluffande.

nuckan-scooby.jpg

Lädernuckan lät avporträttera sig tillsammans med Scooby Doo.

erik-o-nuckan.jpg

Och visade resultatet för Erik Andersson …

edenborg.jpg

Mera dramatiskt blev det när hon drabbade samman med Carl-Michael Edenborg …

efterat.jpg

Sedan åkte jag hem och nedkom med en våldsam förkylning. Som vanligt.

9 svar to “Bildreportage från bokmässan II”

  1. Mats Henricson Says:

    Hah, Erik Andersson är ju gråhårigare än mig nuförtiden! Wow!

    Mats

  2. Lina Says:

    Det är nästan obehagligt att se hur den där Anderssonska genen slår ut alla andra anlag på den manliga sidan av släkten. Det slutar aldrig att förvåna mig.

  3. schleiermacher Says:

    Nu tycker jag allt att ni hoppar till slutsatser. Hur kan ni vara så säkra på att håret inte är färgat?

  4. civing Says:

    Lädernuckans superhjältinnestatus bevisas av att hon står ut med att gå klädd i sin superhjältinnedräkt i det klimatet som råder på mässan.

    Jag var där för första gången i lördags; det tog väl en halvtimme att armbåga sig fram till den avlägsna stofilmontern. Väl där köpte jag ett exemplar av Lindengrens samlade Faktum-verk, av vilka jag inte hade läst de flesta, och fick detsamma signerat, varvid fru civilingenjörskan fotograferade. Av den övriga framlagda litteraturen har jag redan det mesta i bokhyllan.

    Efter denna pärs kände jag en stark längtan efter luft och ljus och mindre trängsel, så vi gick ut igen och tillbragte resten av eftermiddagen på Liseberg.

  5. En Sjörövarns Jenny Says:

    Svart eller röd pomada, mina Herrar, hjälper gärna mot det gråstubbiga!

    Sålänge Ni inte vandrar genom hällregnet vid Suckarns bro, bör det gå vägen.

  6. Lina Says:

    schleiermacher: Det var inte främst håret jag syftade på. De är bara alla väldigt lika varandra.

  7. Sjörövar Jenny Says:

    Dusen gafdar bå döv mans kifta, drigg mera rom i dhéed, ded ger god bäddring, redakdörn!

  8. Bildrapport från bokmässan IV « David Nessle Says:

    […] By David Vi fortsätter med en till synes outrotlig tradition från tidigare bokmässor (2006, 2007 och 2008 har ju redan odödliggjorts här på bloggen) och förevisar hur representanter för […]

  9. Bildrapport från Bokmässan del 97 … | David Nessle Says:

    […] lagt upp såna här rapporter under evärderlig tid … eller i alla fall sedan 2006 — 2007 … Den här gången rapporterar jag uteslutande från lördagens begivenheter — det var […]

Kommentera

