Omringad av Ållongrenar

Jag är fortfarande förkyld och febrig, ifall det inte framgår av min fladdriga formuleringskonst. Ligger och hostar och letar efter intressanta landskapssköldar (det känns som om jag håller på att förvandlas till en ny slags nörd — de där som bär pilotbågade glasögon, pullover och skjorta). I stället hittar jag den finska adelssläkten Ållongrens vapensköld:

allongren_i_finland_vapenskold.gif

Sedan får jag ett mail där en mig närstående källa säger åt mig att bildgoogla på Tom of Finland. Jag förstår inte varför, men följer rådet och får se följande anslående anblick:

nej-nu3.jpg

Omgiven av en imponerande snårskog av finska Ållongrenar finner jag en bild på mig och min mamma — den kommer dessutom på tredje plats bland 177 000 träffar. Först adelsvapnet och nu detta. Vad är det Google försöker antyda, egentligen? Jag är ju inte gay — ”Not that there’s anything wrong with that!” (som de utropar i halv panik i Seinfeld)

(Det är värt att notera att även silvermedaljen i Tom of Finland-rallyt vanns av denna blogg. Varför skriver jag så mycket om Tom of Finland? Hmm — ”Methinks the lady doth protest to much”, som de säger i i det där Seinfeldavsnittet där George Costanza hugger ihjäl Polonius bakom ett draperi efter en tokrolig förväxling. Uff. Jag ska nog sjunka tillbaka ner i feberdimmorna nu …)

6 svar to “Omringad av Ållongrenar”

  1. civing Says:

    Redaktörn får väl skriva mer om Toms svenske vän, Jens of Sweden.

    Jag kan tillägga att i mitt föredragna bildsökningsverktyg, AlltheWeb, förekommer ingen som helst koppling mellan Tom och redaktörn.

    Med hopp om bättring.

  2. wee1 Says:

    Tom är väl lite av gay-världens Gil Elvgren, fast inte alls liksom. Bägges insikter om anatomi är en aning optimistiska, skulle man kunna säga, men det finns en stor charm hos båda, och jag är själv ganska förtjust i dem. Jag skulle gärna ha någon av de mindre vilda Tom av Finland-trycken på väggen, och har redan ett antal Elvgrenprydda föremål. En god väninna är alternativmodell och låter ofta sina bilder inspireras av Elvgren – just nu är det hans käcka sailor-flickor som gäller.

  3. yngveradberg Says:

    Jag misstänker att Google prioriterar svenska sökresultat när sökningen kommer från Sverige. Så om det lugnar dina feberöverhettade tankar så är din intima koppling till läderbögsfetishism förmodligen inte ett world wide phenomenon.

  4. David Says:

    Wee 1: Jaaa! Gil Elvgren! Jag har en fet Taschen-bok med hans … öh … verk. Det är ett sällskap jag gärna skulle dyka upp i. Gil Elvgren Gil Elvgren Gil Elvgren. Låt oss nämna hans namn så ofta som möjligt på det att så må bli fallet. Gil Elvgren.

    civing och Yngve: Det låter ju lugnande …

  5. Catullus Says:

    Det är aldrig för sent att bli homosexuell, och hr. Nessle har ju i tidigare inlägg antytt att han är välhängd. Det är bara att sätta igång och börja utforska lädervärlden!

  6. civing Says:

    Catullus: Hmm, europeiska motorcykelföreningen. Intressant koppling.

    Men det här med sexuella preferenser är överreklamerat tycker jag.

Kommentera

