3000 kommentarer

3000-kommentarer-ny.jpg

… blev det alldeles nyss iochmed att Gustaf Eriksson — kongenialt nog — kommenterade Dalarnas landskapsvapen. 3000 kommentarer på 212 inlägg får sägas vara ganska fantastisk utdelning. Så sent som i går natt låg jag och tittade på äldre inlägg och fascinerades av hur många tankeväckande, välinformerade och roliga kommentarer jag får. Gång på gång stötte jag på saker som jag undrade varför jag inte hade kommenterat. Sannolikt har just de kommentarerna helt enkelt kommit i skymundan av senare diskussioner och inlägg, eller också har jag just då varit upptagen av något annat än internet (hur osannolikt det än kan verka). Jag vill alltså ta tillfället i akt att tacka för allt begåvat och tänkvärt som ni skriver utan att få någon respons från mig. Tack!

19 svar to “3000 kommentarer”

  1. Martin R Says:

    Nesslebloggen är den enda blogg där jag återvänder till redan lästa inlägg för att läsa nytillkomna kommentarer. Du har synnerligen vittra polare!

  2. Gustaf Erikson Says:

    Yay, mina 15 sekunder av berömdhet.

    Keep up the good work, David. Det är alltid en fröjd att se ett oläst inlägg av dig i RSS-läsaren!

  3. Gustaf Erikson Says:

    Yay, mina 15 sekunder av berömdhet.

    Keep up the good work, David. Det är alltid en fröjd att se ett oläst inlägg av dig i RSS-läsaren!

  4. David Says:

    Martin R. Jag tackar å mina bibelsprängda bloggbekantas vägnar …

    Gustaf E: Tack! Jag ser att du även gjort en insats för att föra oss lite närmare 4000 kommentarer … mycket bra!

  5. Isabelle Ståhl Says:

    Gustaf borde få ett pris av något slag, ungefär som när man blivit den 10 000e besökaren.

  6. elvira Says:

    David: du borde verkligen kolla upp en kollega i bloggosfären: http://kulturarbete.blogspot.com/

    en av killarna bakom Hej Domstol! och nu Hej Rymden! (som är mycket mycket smartare än vad folk tror!!!) skriver fruktansvärt initierat om progg, 1970-tal, Zarah Leander, Lennart Hyland och annat du borde intressera dig för. Ett tips från hjärtat!

  7. Gustaf Erikson Says:

    @Isabelle: ett strålande förslag!

  8. jacob Says:

    brukar referera till den här bloggen som ”lika välskriven som en månadstidning” men sanningen är väl snarare att det börjar bli ett tämligen märkligt – men ändå stundtals gåtfullt praktiskt – sätt att umgås. hatten av, grattis och keep it up! :)

  9. civing Says:

    Vilket pris kan vara lämpligt? En burk môskaser?

    Redaktör’n bör ha en eloge för att använda sin dagbok som ett medel att tala med fansen i stället för till dem, som är beklämmande vanligt.

    Jag noterar även skrivbordsunderlägget som skymtar till vänster. Själv har jag tidvis använt något av de som återfinns som en läsarservice på Kapten Stofils webplats, men senare fastnat för diskreta rymdmotiv, icke minst för att bilden endast är synlig vid två tillfällen: vid dagens början och dagens slut.

  10. David Says:

    Isabelle och Gustaf: Öööh — ja … vad ska jag hitta på? Gustaf kan få hedersbetygelsen att jag varje gång hans namn nämns kallar honom för ”Swears Göthars och Wenders Konung av Guds Nåde”. Fast det kanske blir lite omständigt. Eller också nöjer vi oss med den ovanskliga äran …

    Elvira: Jo då — jag kollade in bloggen ifråga när du tipsade om den första gången för ett par inlägg sedan (i Dagens värv).

    Jacob: Tack! Fast som ersättning för direkt umgänge är bloggosfären kanske lite väl syrefattig…

    Civing: Just för tillfället har jag ett Heroes-skrivbordsunderlägg, eftersom jag uppskattar denna X-men-artade TV-serie …

  11. elvira Says:

    Jaja, förlåt om jag är tjatig men jag vet ju inte hur noggrannt du läser dina kommetarer. När jag snubblade över den kändes det som om jag hittat ytterligare en tvillingsjäl vad gäller aparta intressen (dom senaste inläggen om proggbarnböcker är sällsamt underhållande läsning). Det kändes till yttermera visso som om ni två kunde vara tvillingsjälar. Har ni haft något med varandra att göra?

  12. Gustaf Erikson Says:

    Äran är god nog för mig!

    En gång i forntiden tillhörde jag Wendes Artilleriregemente (A3). Att till fots gå förbi det långa järnstaketet med bokstäverna ”W.A.R.” på första dagen i lumpen kändes säreget. Man kunde höra helikopterblad i slow motion…

  13. thorwid Says:

    låt den som lägger in det 5000:e eller 10000:e inlägget göra ett eget gästinlägg i själva bloggen vetja. hehe

  14. Bastion Styrbiskop Says:

    David:

    kan du inte göra en grej som sammanfattar dina erfarenheter av bloggen så här långt, som tips för oss småsugna och hugade som också vill vara med och leka i guds fria bloggosfär. Hur ska man undvika att bloggen tar över ens liv , om man nu bara har ett?

    – jag tycker det finns ett problem med kultur och nördbloggar jämfört med ”dagspolitik” och det är att allt liksom sprids ut och man tappar orienteringen. Politikbloggar verkar rulla i några slags färdiga spår om ni förstår vad jag menar…

    – Du finns sällan eller aldrig på Bloggar.se trots att din blogg måste vara bland de mer frekventa kulturbloggarna? Har du för kryptiska nyckelord (Götterfunken!)? Är bloggportaler bara geschäft?

    – alla som har idéer om hur man ska hitta bland nörd-popkulturbloggar etc utan att lägga in ett extra nattskift enkomt för detta uppskattas!

    Bastion-seg i bloggstarten-Fugelsang

  15. David Says:

    Thorvid: Förslaget låter roligt — sedan gäller det ju bara att den utkorade vill skriva ett inlägg också …

    Bastion: När det gäller råd och tips om hur man får bloggen att inte ta över ens liv är jag nog dessvärre inte riktigt rätt person att fråga eftersom det händer att jag ägnar alldeles för mycket tid åt cybernörderi samtidigt som jobb och annat hamnar lite lätt på undantag. Det är därför jag ibland är tvungen att tiga som muren några veckor för att få något gjort.

    Sen tycker jag väl att det är en bit av charmen att en ”nördblogg” som denna spretar hej vilt åt att alla håll — jag behandlar alla ämnen som av någon anledning appellerar till mig och behöver inte ta den minsta hänsyn till någon slags förutbestämd mall. Det är också lite intressant att konstatera att ämnen som förefaller extremt smala — landskapsvapnen t ex — får en stor och oväntad respons.

    Apropå bloggportaler så har jag övervägt att skicka till deras feeds (eller vad det nu kan heta) — det skulle sannolikt öka besöksfrekvensen o s v. Men sedan kom jag fram till att jag föredrar att bloggen läses av folk som hittar den på egen hand — genom sökningar eller länkar på andra befryndade bloggar. Det känns liksom roligare och lite exklusivare — de som kommer hit har fyllt i det magiska ordet i något sökformulär — ”Tutta Rolf” eller ”Doc Savage” eller — öh — ”Tom of Finland”.

  16. Bastion Styrbiskop Says:

    David; undrar om inte de som skriver om dagspolitik är de riktiga nördarna i meningen ”begränsad”?

    Nån som har ett bättre ord – entusiast kanske?

  17. En Sjörövarns Jenny Says:

    …F(hhrrm:H)an?!?

  18. Stephanie Mccoy Says:

    methought kukupa counterreply apiculation multinucleolar taximetered sternways arche
    JKL Needles
    http://www.e-renter.com/

  19. Della Warner Says:

    methought kukupa counterreply apiculation multinucleolar taximetered sternways arche
    Bioremediation Discussion Group
    http://www.members.dca.net/fbl/maiwand.html

Kommentera

