All messed up and nowhere to go II

… just när du trodde mardrömmen var över.

Här ovan står två tredjedelar av Stofilredaktionen framför den nyss färdigställda montern på bokmässan, Jocke till vänster och Martin till höger. Vi har samma monternummer som förra året — A02:51.

Besök montern! Ni kommer tro att vi har förlorat förståndet!!! FYRA NUMMER för hundra kronor! Dessutom — den största PRISBOMBEN — Vi säljer alla nummer av tidningen, TRETTIOEN STYCKEN,  för det OSLAGBARA paketpriset FEMHUNDRA KRONOR (dels på grund av ren och oförfalskad människokärlek — dels för att vi har vissa problem med att komma in på vårt lager numera).

Det här är ett unikt erbjudande som aldrig återkommer (i alla fall inte innan nästa bokmässa). Vi vräker ut numren till sinnessjuka, närmast psykotiska priser! Släng dig i väggen Galne Gunnar — här kommer Senile Sigvard!!!!

Okej — det får väl räcka som orgie i ohöljd reklam. Nu ska jag ägna mig åt lite synnerligen välbehövlig skönhetssömn inför morgondagens prövningar …

14 svar to “All messed up and nowhere to go II”

  1. fredrik Says:

    Hade jag befunnit mig i Göteborg – och någon haft det goda omdömet att ackreditera mig – skulle jag UTAN TVEKAN i ren euforisk KÖPGLÄDJE slagit till på erbjudandet, allt annat vore VANSINNIGT och en smula oförsvarligt.

  2. Trampe Says:

    Tenta på kurs igår, och nästa kurs börjar på måndag. Behöver några dagars lugn och ro. Men om ingenting stoppar mig så kommer jag ner nästa år och sjunger den däringa ”Schöne frauen i Berlin”, eller vad den nu heter…

  3. Dan Says:

    Jag tyckte faktiskt att du var ovanligt bedårande i går men jag vågade inte säga nåt. Men det var sömnen alltså?

  4. Robert Huselius Says:

    I sanning ett fullständigt förryckt, debilt, spasmodiskt, fradgetuggande dårpippierbjudande! Synd bara att: 1. ni befinner er i fiendeland; 2. jag redan har samtliga nummer. :-)

  5. Robert Huselius Says:

    Just i detta nu hör jag det förresten talas om Kapten Stofil i Spanarna, inspelat på plats vid bokmässan. Ni som var/är där känner förstås till det, men om det nu mot förmodan existerar någon enda person som läser denna blågg men INTE tvångsmässigt lyssnar på Spanarna: glöm inte var du hörde det först.

    http://www.sr.se/p1/spanarna/

  6. David Says:

    Trampe: Jag tror du menar Gustav Wallys bedårande örhänge Kärlekens små ord, som jag har för mig att den heter — jag kan iofs mycket väl ha fel, och har i så fall begått besserwisserns kardinalsynd: att rätta fel

    Dan: Ja, jag är skönhetssömnens Rip van Wrinkle … Eller vad jag nu menar.

    Robert H: Tack för att du redan har styrt upp länken. Jessica Gedin var förbi montern och ville ha tidningar. Hon sa till Jocke: ”Jag ska göra en spaning om er”. Han replikerade ”Hvaba?” (eller words to that effect. ”Ja, till spanarna, alltså”, förtydligade Jessica. ”Vad är det?” sa Jocke — som givetvis aldrig i sitt liv hört programmet i fråga.

  7. Svensson Says:

    JAG för min del lyssnar inte på Spanarna, men så är jag ju osedvanligt nonkonformistisk och ball också :)

  8. ban~ken Says:

    Det där med alla för 500 missade jag när jag gjorde mitt köp, såg sen att ni skrivit det med rött på gul botten som vi med röd-gul färgskumögdhet har svårt att urskilja. Men jag slog alltså till med en hundring och köpte mina första serietidningar på många decennier. Ser fram mot att läsa om Lennart (vars förebild var fin i sin orangea kostym i vimlet).

  9. Robert K Huselius Says:

    Det kan jag väl aldrig tänka mig, att Lindengren skulle vara något annat än en devot Spanarna-lyssnare; det måste ha varit spelad okunskap. Vad är väl Jonas Hallberg, om inte Vänners av ordning inofficiella Stockholmsambassadör? Jag fullkomligen älskar den mannen.

  10. Orla Vigsø Says:

    Ja, vilket erbjudande! Det var nära att jag köpte en uppsättning till i kapitalplaceringssyfte, men de hade inte fått plats i min bankbox. Men hur som helst låg det ju ett nytt (felfritt) nummer när jag kom hem from The Big Mess. Och utan låtsasdanska den här gången…

  11. jlindengren Says:

    Robert: Då jag slutat att lyssna även på P1 (eftersom kanalen ifråga fullständigt changerat och numera är späckad med flamsande kändisar i stället för Naturbruk, Radiodoktorn (Heinemann), Trädgårdsdags med Ulf & Lars-Erik etc.) så kopplade jag inte direkt till vad spanarna är för något. Men vid närmare eftertanke har jag nog hört det en eller annan gång för flera år sedan. Minns dock ej om det var bra eller dåligt.

  12. Robert K Huselius Says:

    Tror inte jag kan påminna mig om några som helst flamsande kändisar i program 1, bortsett från ”På minuten” som jag visserligen kan tycka är kul, fastän ibland lite väl mycket åt det hysteriska hållet. Folk brukar framhålla Annica Lantz som bevis för förflamsandet, och jag kan verkligen förstå invändningarna, även om jag själv tvingats krypa till korset och erkänna att jag faktiskt gillar henne. I övrigt består väl de flamsigaste inslagen av kulturpersonligheter som talar gagga i div. kulturprogram. Och matporrandet i Meny, då stänger jag av.

    Vill alltså slå ett försvarande slag för program 1. Språket, Filosofiska rummet, SR Minnen, dokumentärerna, följetängerna, Spanarna samt naturligtvis Ring P1 — radions egen insändarsida. Och beträffande trädgård, kan jag inte tänka mig något att invända emot Majlis Pettersson i ”Odla med P1”.

  13. David Says:

    Ban-Ken: Verkar som om vi får tänka igenom det här med skyltningens tydlighet lite bättre till nästa år. Men du passerade uppenbarligen montern höljd i anonymitetens osynlighetsmantel — lik en modern Gråkappa — utan att presentera dig. Vissa av bloggens kommentatorer kommer ju fram och säger ”Hej, det är jag som är Caligula77!” (eller vad de nu har för signatur).

    Orla: Ja, som jag tror jag nämnde har jag hittat mitt danska lexikon, så nästa gång jag gör narr av dina fryntliga landsmän behöver det inte bli fullt så mycket friformsdanska, blandad med ofrivilliga norska inlån …

  14. All messed up and nowhere to go III « David Nessle Says:

    […] jag under  tidigare år (2007, 2008) inte har undanhållit från min andlöst gapande läsekrets hur det ser ut när vi bygger Kapten […]

Kommentera

