Vi jubilera, Hans Majestät och jag

loggstofil-raster

… för att nu låna en revytitel från Karl-Gerhard.

Hans majestät i det här fallet är Kapten Stofil, eller rättare sagt hans tidning, som i skrivande stund har funnits till i ett decennium — första numret kom till bokmässan 1999. Nästa Lördag, den andra maj, firar vi själva och Serieteket i Stockholm två millenniers oförtruten kamp för det föråldrade, förlegade och smått mossanlupna. Det kommer att bli

Uppträdanden!

Högtidstal!

Filmvisning med det senaste från det inaktuellas värld!

”Plattspinnare” som spelar heta ”vax” så att bakelitspånorna yr!

TIO SORTERS SMÅKAKOR!

Alltsammans pågår från:

12.00 – 17. 00

LÖRDAGEN DEN ANDRA MAJ 2009

SOM SAGT!!!!

Hela redaktionen kommer att finnas på plats — Joakim Lindengren, Martin Kristenson, och den som skälvande av ödmjukhet djärves hacka ner dessa rader. Uppdaterad information om evenemanget kan man få på kulturhusets hemsida.

14 svar to “Vi jubilera, Hans Majestät och jag”

  1. Charlotte Says:

    Man gratulerar!

  2. Martin R Says:

    Kul, jag kommer!

  3. kalle lind Says:

    Det är sällan, men det händer, att det retar mej att inte bo i Stockholm. Vad som tröstar mej är att tjugoårsjubileet rimligen kommer att se likadant ut och att jag kanske har tid att komma då.

    Gratulerar och tack för allt.

  4. Svensson Says:

    Gratulerar.

    Så hur är det, ska du fortsätta köra serietecknandet som din grej, som ”huvudfåra i ditt skapande”?

    Blir det inga feta romaner, noveller, dikter…?

  5. bakgarden Says:

    Tio sorters småkakor?! Det avgör saken, vi kommer på stört! Ingen fara, vi tar med egna brassestolar att sitta på och så kanske vi tar med egen ”Chuck Norris-tårta” med så inte alla småkakor går åt på en gång.

    Här skall firas! Hurra hurra hurra! :)

    /Bakgårdens personal

  6. David Says:

    Tack för alla vänliga ord!

    Svensson: Ja, alltså — jag skulle gärna vilja skriva mera, men det kommer an på hur många timmar dygnet envisas med att ha. Så länge jag gör tidningen och dessutom måste översätta för att få stångkorv på bordet är det tveksamt hur mycket jag hinner skriva. Dessutom misstänker jag att jag inte har någon riktig ”huvudfåra” utan plöjer diverse stickspår i mer eller mindre bördig mylla …

  7. Civilingenjör P Johansson Says:

    Vågar man tro att Stockholmarn dyker upp också?

  8. Urban Says:

    Det låter mycket roligt och trevligt även om ni tyvärr valt att lägga evenemanget i fel ände av landet för att jag ska kunna dyka upp. Hur kommer det sig att det blir Stockholm när så många i KS-redaktionen är baserade i Göteborgsområdet? Nåja, det är väl synd att tacka nej till en bra lokal.

    U.J.

  9. David Says:

    Civ-ing: Vi har väl flera stockholmare i staben — jag är ganska övertygad om att Pirinen dyker upp, men vet inte om den mytomspunne John Andersson kommer att visa sig — det verkar dock troligt.

    Urban: Ja — centralt läge, intagande utsikt över en gigantisk glasdildo …

  10. Civilingenjör P Johansson Says:

    Bäste David, jag tänkte förstås på ”Stockholmaren, ärkepajasen från den 08:e dimensionen” (se Kapten Stofil n:r 1 2000).

  11. Urban Says:

    Ja, han hålls väl inspärrad inför tullarna så risken att springa på honom är väl rätt stor. Men frågan är om han har fått någon inbjudan. Har han det?

    U.J.

  12. Civilingenjör P Johansson Says:

    Månntro han kommer inkognito? Vi får se imorgon.

  13. Robert Huselius Says:

    Vill bara tacka för idag, jag och de medhavda barnen hade väldigt trevligt och sjöng Pompom-sången på väg hem. Hemskt skoj att få göra din bekantskap, även om det bara var för en kort stund.

  14. Jacob Says:

    sent om sider – men ändå – gratulerar!!!

Kommentera

