James Joyce i Noice …

… och många andra sonora sammanställningar av samma slag (Platon fyller arton, Joan Jett hänger tvätt) kan man studera på den nystartade bloggen Lou Reed i tweed. Upphovsmänniskan lovar att uppdatera en gång om dagen (idag var det t ex Colette i hyresrätt). Återstår att se hur länge gudagnistan fortsätter  spraka med denna imponerande regelbundenhet … (tipstack till Gustaf Görfet, Gamlestaden)

10 svar to “James Joyce i Noice …”

  1. Henrik Says:

    Lite väl många nödrim, va? Marianne Faithfull i Kastrull kan jag nog inte godkänna.

  2. David Says:

    Henrik: Ja — betoningen blir en smula bisarr: ”Marianne Faith-FULL”. Å andra sidan är det kanske en bit av själva humorn, så att säga … Jag har själv gjort serier där det förekom rim som ”Xylografen sliter håré — utropar ett ‘Djävla Doré’ ” (notera det dubbla nödrimmet) så jag ska definitivt inte yttra mig …

  3. ban~ken Says:

    Adolphe Sax äter snacks!

  4. David Says:

    Ban-Ken: Adrian Rollini tar en tortellini!

  5. Molle Says:

    Känns som om man inte får säga nåt här om detta ifall man inte betalar inträde med ett lika rysligt spirituellt som härligt hädiskt rim, men jag har skrattat så mycket nu att jag blivit alldeles kollrig, och jag hoppas att detta tillstånd är permanent ity det är oerhört behagligt. Jag tror jag blivit frälst till ett flamsigare, sällare liv, och det tackar jag för (du kan hälsa den okände välgöraren GGG det också. Öh, döh, bördia).

  6. Pidde Says:

    Det enda jag kan komma på som är bättre än usla David Nessle och Per Gessle, är:

    PER GESSLE SOM DAVID NESSLE.

  7. Dvärghundspossen Says:

    Det finns inga gränser för kreativiteten på internet, haha.

  8. Gustaf Says:

    Jag måste protestera mot felstavningen av mitt namn. Gôrfet ska det vara.

  9. Claes Says:

    H.P Lovecraft dricker hallonsaft.

  10. gösta engström Says:

    full som ett svin
    på en jäst mazarin
    SJ.

Kommentera

