Proggarresan i DN:s resebilaga nu på söndag

Ja — som ni märker består bloggen numera nästan uteslutande av självförhärligande reklaminslag  och redogörelser för mina olika blomsterbeströdda Eriksgator och triumftåg kors och tvärs i landet — jag har uppenbarligen ingen som helst skam i kroppen.

Hur som helst — DN-journalisten Erik Ohlsson intervjuade mig igår angående Strövtåg bland kommunismens ruiner med den maskerade proggaren och meddelade idag att artikeln kommer att vara med i DN:s resebilaga nu på söndag.

I övrigt väntar jag fortfarande i spänning på att det ska börja droppa in recensioner av Den maskerade proggarens stora röda (Jag förstår inte riktigt varför alla mina projekt har så enormt långa och otympliga titlar).  Recensionsexemplaren bör ha nått sina recensent-recipienter vid det här laget — och om den argusögda läsekretsen ser en anmälan någonstans får ni hemskt gärna hojta till här på bloggen så att jag kan ta del av eventuella överord eller karaktärsmord.

7 svar to “Proggarresan i DN:s resebilaga nu på söndag”

  1. Martin R Says:

    Jag har just börjat läsa albumet. Tar det en liten bit i taget för att dra ut på fröjden. En sak förvånar mig. Vem är det som kallar proggaren en ”yuppie” på omslagets baksida? Proggaren är ju en haschrökande discodåre i 60-talets London innan han får sina krafter. Det är 15 år före den första yuppiens uppträdande.

  2. David Says:

    Martin R: Jarl Sandberg blir ju — som så många av sina generationskamrater — yuppie och reklambyråman på åttiotalet, vilket vi ser exempel på i serien om Leninmumien. Men att kalla honom yuppie redan sextioåtta blir förstås lite missivsande, det kan jag hålla med om — i slutetav sextiotalet är han snarast något slags Austin Powers-swinger, (ordet diskotek fanns förvisso, men även ”diskodåre” får anses aningen anakronistiskt — diskon i modern bemärkelse dök inte upp förrän på sjuttiotalet, om vi nu ska vara knappologiska — och det ska vi ju ofta).

  3. Ron Obvious Says:

    Det är inte utan att man blir sorgsen över att uppenbarligen inte finnas på ovan nämnda recensionsexlista.

  4. Miss Gillette Says:

    Jonas Thente hade ju en räka häromdan, men den antar jag du har sett. Minns inte om det var DN, men det är ju lättgooglat vid behov.

  5. Erik Ohlsson Says:

    Det kan bli nästkommande söndag (31 okt) också. Oklart i skrivande stund.

  6. David Says:

    Ron Obvious: Jag har ärligt talat ingen aning om vilka som är de utkorade — de som brukar recensera Galagos utgivning, gissar jag …

    Miss Gillette: Jag har sett det han skrev om sista numret av Kapten Stofil — har han skrivit om albumet också?

    Erik O:Tack för upplysningen — jag håller utkik.

  7. Ron Obvious Says:

    Well, vi skriver enbart för Stockholms innerstad, så det vore i själva verket ganska orimligt om vi hade funnits med på listan, men för den skull kan man ändå få vara lite sorgsen (läs: snål).

Kommentera

