Jag … jag … jag …

… blev just intervjuad av Radio P4  Västmanland om Den maskerade proggarens stora röda, i egenskap av en bygdens son. Återstår att se om inslaget läggs ut på deras hemsida

Senare tillägg: Nu har jag hört igenom inslaget i vaket tillstånd — jag tycker mig nästan höra hur jag kickstartar min något nymornade hjärna en bit in i intervjun — innan dess hänger långa bisatser som uttöjda trådar av pizzaost över Fjärdhundraland. Programmet ligger ute i trettio dagar och går att lyssna på HÄR — det är segmentet ”08.30 – 09.00 torsdag 25 nov 2010” som eventuella intresserade ska klicka på —  jag dyker upp 10 minuter och fyrtio sekunder in och får sedan breda ut mig i etern i drygt fem minuter …

7 svar to “Jag … jag … jag …”

  1. Gustaf G Says:

    Dessutom kan tilläggas att den Maskerade Proggarens kommande guidade resa till kommunismens ruiner avhandlades i DN söndag 28/11. Samma vecka noterar även Språktidningens ledare att ”jubileums-Monarped” utsetts till svenska språkets vackraste ord på ”språkglade David Nessles blogg”.

  2. David Says:

    Gustaf G: Hallelujah! Jag blev uppmärksammad på artikeln redan i går och pulsade runt i ett arktiskt Majorna för att hitta en tidningshökare som sålde lokaltidningar från Sveriges baksida — i snöbyarna stötte jag f ö på vår gemensamma vän Niklas — det visade sig sig till sist att Säveån i Älven på Mariaplan faktiskt för DN. Däremot kommer det här med Språktidningens ledare som en total nyhet — mycket stimulerande!

  3. ban~ken Says:

    Årets julklapp, här i ironisk combo: http://city.se/pdf/ (2010-12-16, sid 29).

  4. David Says:

    Ban-Ken: Tack — det är mera sällan som jag tar mig tid att fördjupa mig i senaste numret av City — det var ju en trevlig liten presentcombo de hade fått till. Och den där kokboken med brun sjuttiotalsmat kände jag inte till sedan tidigare …

  5. David Says:

    … Och de där ”post-politiska hipstersarna” utgör givetvis själva kärnan i min och Kalle Linds målgrupp …

  6. ban~ken Says:

    Tune in, brown out: http://denbrunamaten.se/

  7. David Says:

    Ban-Ken: En underbar utforskning av sjuttiotalets brunaste rätter. Vad ska man säga om en generation vars madeleinekaka och lindblomste har ersatts av Plommonkrans med glass? Något chockartat … Fast proggaren äter väl främst olika lins- och böngrytor med mycket vitlök som har pressats ner direkt bland de ledsna linserna och de otillräckligt förvällda, gasdigra kikärterna, tänker jag mig …

Kommentera

