Förrförra veckans drömskämtteckning

För ungefär två veckor sedan drömde jag tidigt på morgonen att jag såg en skämtteckning av Jocke Lindengren, utförd i hans gamla maner, fast liksom kombinerat med Gary Larsons. Teckningen byggde på en drömassociation till en gammal Larsonbild från åttiotalet:

I drömversionen tittar piloten ner mot den öde ön och säger: ”Nej, vänta lite, det verkar som om de försöker skriva ‘originalaskkopp’.

Jag vaknade till ett ögonblick med ett litet skratt och somnade sedan om.

2 svar to “Förrförra veckans drömskämtteckning”

  1. Peter Feurst Says:

    Se där, vissa njuter fortfarande av tvådimensionella drömmar. Grattis.
    f d Larson!- och Pytonredaktör

    • David Says:

      Tack — jag minns dig för övrigt väl från den turbulenta Atlantic/Galago-tiden. Gissningsvis har det att göra med mitt jobb att jag så ofta drömmer i Will Eisner-stil, i gammaldags technicolor, eller rentav i gammaldags sepiabrunt djuptryck (som Veckojournalen från fyrtiotalet) …

Kommentera

