In a LAND… of TRAILERS… it’s the DESTINY of ONE MAN … to CHALLENGE the CLICHÉS …

I kommentarerna till förra inlägget tipsade Ban-Ken om ännu en magnifik rollprestation av Michael Sheen — hans insats som fotbollsmanagern Brian Clough i The Damned United. Och när jag såg den amerikanska trailern fascinerades jag av att murriga trailerröstmannen faktiskt sa  ”But ONE MAN … will CHANGE EVERYTHING”.

Jag trodde den typen av trailerklichéer hade blivit omöjliga efter att trailerröstmannen — vars namn har visat sig vara Hal  Douglas — kom ut ur inspelningshytten och parodierade sig själv så förtjänstfullt i trailern till Jerry Seinfeld-dokumentären Comedian:

Om någonsin en trailer har varit bättre än själva filmen så är det denna– jag skrattar så jag gråter varenda gång jag ser den …

(Ja,  jag inser att  den här lilla pärlan redan är välbekant för stora delar av läsekretsen, men … have a heart, for god’s sale. It’s Christmas … )

Senare tillägg: Efter vidare planlösa efterforskningar på U-tube har jag nu insett att det finns ett par olika murriga trailerröstmän — och i en dokumentär om en viss Dom LaFontaine säger han med en beslöjad basröst som skälver av stolthet: ”I came up with ‘In a world …’ ” — så möjligen är han Kungen bland Murriga Speakerröster …

6 svar to “In a LAND… of TRAILERS… it’s the DESTINY of ONE MAN … to CHALLENGE the CLICHÉS …”

  1. Mats Henricson Says:

    Hehe, bra start på dan!

  2. arn Says:

    Alltså, var det inte en av dessa murriga trailermän som dog för några år sen och så undrade alla hur det nu skulle gå med murriga trailer-röster, och så tog någon annan över helt smärtfritt, typ. Hur var det med det egentligen? Var det han här uppe som dog?

  3. ban~ken Says:

    Du tänker nog på Don ”Thunder Throat” LaFontaine som David nämner i sitt addendum.

    ”According to LaFontaine himself, his voice cracked at the age of 13 in the middle of a sentence, giving him the bass tones that would later bring him much fame and success.”

  4. arn Says:

    Säkert, säkert.

  5. my blog Says:

    Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and everything.
    But think of if you added some great images or videos to give your posts more, ”pop”! Your content is excellent but with images and video clips, this site could definitely be one of the greatest in its field. Terrific blog!

    • David Says:

      Jaa … om det finns något som jag älskar mer än spam så måste det vara sån här intim, förtrolig spam som småpratar lite informellt med mig. Great job! Keep it up! Love the site!

Kommentera

