Bildrapport från Bokmässan del 97 …

… eller vad det nu kan röra sig om. Det känns som om jag har lagt upp såna här rapporter under evärderlig tid … eller i alla fall sedan 20062007 … Den här gången rapporterar jag uteslutande från lördagens begivenheter — det var för övrigt enda dagen då jag vistades mer än någon timme på mässan …

BVPfVwoIIAAtM2H.jpg:large(Foto från Twitter, taget av Charlott Stenberg)

Lördag kl. 12: Jag och Jan Berglin håller låda i ABF:s monter. Här kan ni desutom se hur 1960 års män klär sig — t-shirt under uppknäppt skjorta samt vagt jeansbetonade byxor och foträta svarta skor verkar vara de rigueur

Efter detta signerade jag en timme — eller rättare sagt: jag och Mats Jonsson satt mest och rullade tummarna bredvid Liv Strömquist medan hon signerade så att svetten lackade.

Sedan drev jag planlöst runt på mässan ett tag, innan en viss utmattning och en dunkel längtan efter sushi fick mig att börja söka mig in mot staden.

Jag hade dock inte hunnit särskilt långt förrän jag stötte på  den svenska parnassens ledande enfant terrible Carl-Michael Edenborg …

IMG_8154

… och den störtsköna skaldinnan Helena Eriksson …

IMG_8155

… och vägledde dessa litterära giganter till närmaste Nettobutik (som ni märker).

Sedan blev det mkromontermingel på Svindelförlaget …

12365_10151927448288638_1791233946_n(Bild från Edenborgs instagramflöde, tagen av Arabella Cruse)

Efter det gick jag och Helena upp och bildade hejaklack åt Joakim Pirinen medan han  lät sig intervjuas om sin nya bok…

den_roda_drommen-pirinen_joakim-23515616-1345755790-frntl

(Pirinens senaste — klicka på bilden ovan för att läsa mera.)

… av en av svenska statskyrkans schamaner …

IMG_8178

Sedan avvek Helena till något lyriskt jippo och jag och Jocke P gick på äreröriga sjuans ölhall …

IMG_8190

… som har den mest klaustrofobiska öl-fjöl jag någonsin klämt in mig vid …

IMG_8189

Klockan sju stundade sedan Galagos förlagsmiddag i spirituellt seriellt sällskap — nedan representerat av Simon Gärdenfors och Johan Wanloo …

IMG_8200

Fullmatade och nöjda gick sedan jag och Wanloo hem genom staden — han mot Masthugget, jag mot Sandarna.

2 svar to “Bildrapport från Bokmässan del 97 …”

  1. Fredrik Tersmeden Says:

    Skall beteckningen ”ärerörig” om Sjuans ölhall ses som en medveten eller omedveten felskrivning av ”ärevördig”?

  2. David Says:

    Här föreställer jag mig ett slags associativt amalgam — för när jag ser Sjuans Ölhall tänker jag i rätt lika delar på vördig och rörig ära …

Kommentera

