Inlägg 600 — vari jag plötsligt blir trebarnsfar

DSCF9195

Den 24 oktober 2014 gjorde Igor, Einar och Morris entré i mitt liv, efter ett antal månader av andlös väntan.

Sedan dess har jag inte haft särskilt stora fritidsproblem (detta skrivs vid köksbordet, medan två av mina söner halvslumrar i sina små däcksstolar som pensionärer på atlantkryssning, och den tredje pendlar mellan lojt sprattlande på en filt och plötslig ilska över att hans napp oväntat försvunnit.)

Så om det dröjer mellan blogginläggen vet ni vad det beror på. (Däremot postar jag en del på twitter, eftersom det lättare låter sig göras när man har en eller flera personer som övar ålning medelst hasning på bröstkorgen.)

DSCF7636Igor, Morris och Einar, en vecka gamla

26 svar to “Inlägg 600 — vari jag plötsligt blir trebarnsfar”

  1. jacobsteel Says:

    Har något vagt minne av att det en gång gjordes en teckning med text i stil med ”hon föder mig en kader med söner”…

    Grattis, alla fem!!!

    On Fri, 20 Feb 2015 11:03:25 +0000, David Nessle

    • David Says:

      Just det — ”Jag är ensam i rymden med en sovande gudinna”. Du kan ditt trash.

      Du får komma hem och inspektera oss in the flesh snart — och strax därpå deklamera doktor Seuss för de små liven (tack som fan förresten för de fina dopgåvorna/julklapparna!)

  2. Mats Henricson Says:

    Wow!! Jättegrattis!!

  3. Martin R Says:

    Hurra!!! Superkul! Grattis allihop!

  4. Mats Johansson Says:

    Stort grattis!

  5. David Eskilsson Says:

    Oj. Jag är gammal fanboy och vi har träffats ett par gånger (jag är lite kompis med Tove) och jag har saknat bloggen och Huvudnyheterna. Måste säga att jag blir fantastisk glad. Stort grattis! Jag väntar gärna 18 år på nästa podcast.

  6. Lena Karlin Says:

    Blir nästan lite tårögd här… *sniff* Gölligt värre. Superdupermegagrattis till dig och familjen!

  7. Tusse Says:

    Grattis!

  8. Bantil Deken Says:

    Man kan bara säga grattis, och upprepa det ett par gånger kanske.

  9. Ellen Says:

    Wow, grattis!

  10. zebrahearse Says:

    Huey, Dewey & Louie! Många gratulationer från en flitig
    bloggföljare.

  11. kris08 Says:

    Mycket, mycket, mycket giltigt förfall!

  12. Elias Nordling Says:

    Grattis! Det finns en bra WordPress-app, som du kan författa dina blogginlägg med samtidigt som du jonglerar tre napppflaskor.

  13. Claes Ohlsson Says:

    Kors i jösse namn! Ett stort och innerligt grattis från en gammal beundrare. Du har ju början till ett kollektivjordbruk redan här!

  14. Andreas Says:

    Hej och grattis till trillingarna! Är det ok att fråga vad du använder för pennor när du tecknar? Har börjat själv och försöker ta reda på så mycket som möjligt om vad man ska använda.

    Hälsningar Andreas

  15. John Eje Thelin Says:

    Grattis, grattis, grattis – en för varje telning.

  16. johan suneson Says:

    Fantastiskt David! Grattis!

  17. Saxofonsnubben Says:

    Far out man!

Kommentera

