Olle Adolphson-låten Gud glömde

… och jag själv också, i det närmaste. Jag skrev den här aningen infama Olle Adolphson-parodin någon gång på nittiotalet och roade mina vänner med den. Nyligen reviderade jag texten en hel del, vilket märks en smula på inspelningen ovan — på ett par ställen sitter den fortfarande lite löst. Gitarren är ett billighetsmonstrum som jag har uppgraderat genom att slipa banden, sätta på bensadel och benstall samt förse den med syntetiska fårtarmssträngar (så kallad ”nylongut”).

PS: Varför jag hänger i taket på stillbilden förtäljer inte historien — när man börjar spela klippet blir jag rättvänd igen.

6 svar to “Olle Adolphson-låten Gud glömde”

  1. marketing de rede que mais cresce no brasil Says:

    marketing de rede o guia definitivo do mlm

    Olle Adolphson-låten Gud glömde | David Nessle

  2. eclecticlucifery Says:

    Underbart! Kan man få önska en inspelning av låten ”vandringsman” som jag hörde i en obskyr lokal på Norrtullsgatan på 90-talet någon gång? Jag gissar på titeln här men minns att refrängen gick ”Jag är blott en vandringsman, som tappat bort sin stav och sitt förnuft”.

  3. volatilty Says:

    Hі, There’s no dоubt that your web site might be having web browsеr compatibility problems.
    Whehever I taкe a looк at your web site inn Safari,
    it looks fine however, if opening in Ӏnternet Explorеr, it’s
    got some overlapping issues. I just wanteԁ to giv you a գuick heads
    up! Besides that, еxcellent ƅlog!

  4. culinary schools long island Says:

    Wow, fantastic blog layout! Нow lοng have you eѵеr ƅeen blogging for?
    you mɑke running a blog glance easy. The whole look of your web site iѕ
    wonderful, ⅼet alone tһe content material!

  5. selling options Says:

    I think the admin off this site is actuɑlly working harⅾ iin favor of his web site, since here every stuff is quality based stսff.

  6. Gocoram.Co.Kr Says:

    Gocoram.Co.Kr

    Olle Adolphson-låten Gud glömde | David Nessle

Lämna en kommentar